MTB Pomerania Maraton - Edycja 4

2020-07-16

Barłomino, Klub Jeździecki ul. Słoneczna 12

mtb

Nasze zawody odbywają się na najlepszych pogórkowatych i zalesionych trasach Pomorza. Wystartuj w jednej, kilku lub wszystkich edycjach! Dwa główne dystanse do wyboru: Speed lub Mega. Nie zwlekaj, dołącz do nas i ciesz się jazdą!

Opis trasy

Zapraszamy na czwarte z rzędu rozpoczęcie sezonu rowerowego do Luzina! Przez ostatnie trzy lata zdążyliście już poznać kaszubskie pagórkowate szlaki w tych terenach. Śmiało można powiedzieć, że znajdziemy tam największe przewyższenia na Pomorzu. Uczestnicy przekonają się, że nazwa „Beskid Kaszubski” idealnie oddaje charakter tych terenów. W tym roku zmieniamy miejsce startu i bazę zawodów przenosimy do nowoczesnego Klubu Jeździeckiego w Barłominie!

Family – wycieczka rowerowa prowadzona przez GR3Miasto.

SPEED – Trasa przeznaczona dla rozpoczynających przygodę z kolarstwem oraz dla tych co wolą ścigać się na krótszych, szybszych, interwałowych dystansach. Na trasie znajdzie się jeden z głównych podjazdów trasy długiej (Narożna Góra).

MEGA – Trasa przeznaczona dla doświadczonych kolarzy oraz tych co lubią długotrwały wysiłek. Na trasie będą wszystkie okoliczne podjazdy (Dąbrowa Góra, Jelenia Góra i Narożna Góra).

Opis Trasy (Mega 10:30 & Speed 11:00):

Zawodnicy startują ze startu wspólnego bez sektorów (Pierwszeństwo na linii startowej mają zawodnicy TOP 10 z klasyfikacji generalnej 2019). Start ulokowany będzie w kompleksie JK Barłomino. Pierwsze 500 metrów jest dość wąskie gdzie po płaskich 200 metrach czeka wąski (na dwa rowery) zjazd do szerokiej brukowanej drogi, która biegnie w stronę Paraszyna. Na 2.5 km trasa skręca w lewo i zaczyna się podjazd pod pierwszą Premię Górska na (1 km i ok. 8% nachylenia). Na końcu podjazdu trzeba skręcić w prawo i zjechać w dół, aby następnie w połowie zjazdu skręcić mocno w lewo na 4km (ROZJAZD)!

Po kolejnym podjeździe i szybkim zjeździe wąwozem, czeka Was trochę szerszej i ubitej nawierzchni, aż do zjazdu singlem przez Łebę (11.5km), tutaj trzeba wykazać się dobrą techniką, a następnie wzmożyć czujność, bo za Łebą czeka pierwszy PK Żywnościowy z bogatym wyposażeniem.

Trasa po pierwszym PK ma do pokonania dość wymagający podjazd między 13 km i 14.5 km, następnie czeka trochę mniejszych hopek oraz ostry zjazd szlakiem zakończony skrętem w prawo (15.6 km – 16 km). Następnie wjeżdżacie w okolice Jeleniej Góry zbliżając się do niej szeroką szutrową drogą tzw. „Kamienne Mosty” (17.5 km – 18 km). Po zjeździe z Kamiennych Mostów skręcacie mocno w lewo i wspinacie się pod Jelenia Górę od strony południowej, gdzie czeka Was druga Premia Górska. Po istnie górskim podjeździe po korzeniach i kamieniach (20 km), objeżdżacie wzgórze jeleniej od lewej strony i długim trzy kilometrowym zjazdem, kierujecie się w stronę Paraszyna oraz kolejnej Premii Górskiej na zlokalizowanej na Narożnej Górze (24 km trasy, Premia Górska 1 km i ok. 8.3 % nachylenia). Na górze czeka Was przyjemny pofałdowany odcinek granią oraz szybki zjazd, prowadzący do kolejnego przejazdu mostkiem przez Łebę, a następnie krótkim sztywnym podjazdem po korzeniach.

Następnie należy uważać na przejeździe przez asfaltową drogę gminną, po której wjeżdżacie na szeroką, ubitą, brukowaną drogę, z której skręcacie w prawo i zaczynacie ostatni mocny podjazd, w połowie którego ulokowany jest ROZJAZD tras. Mega skręca w prawo na drugą pętle, a SPEED jedzie dalej prosto do mety i wjeżdża na ostatnie 3 kilometry, które po rozjeździe są identyczne jak po starcie.