Przez Zielone Serce Pomorza

Długość: 156.0 km

Suma podjazdów: 682 m

Suma zjazdów: 567 m

Maksymalna wysokość: 214 m n.p.m.

Minimalna wysokość: 0 m n.p.m.

Zdjęcia użytkowników

dodaj swoje zdjęcie
Przez Zielone Serce Pomorza
Przez Zielone Serce Pomorza
Przez Zielone Serce Pomorza
Przez Zielone Serce Pomorza
Przez Zielone Serce Pomorza
Przez Zielone Serce Pomorza

Trasa "Przez Zielone Serce Pomorza" rozpoczyna się od morza w Ustce (gdzie łączy się z trasą EuroVelo 10) i prowadzi przez Słupsk, Park Krajobrazowy Dolina Słupi, Bytów, Sominy, a dalej przez Zaborski Park Krajobrazowy, Bory Tucholskie do do Rytla. W Borach Tucholskich szlak łączy się z trasami Kaszubskiej Marszruty

Nazwa trasy pochodzi z jednej strony od wybitnych walorów przyrodniczych obszarów przez które przebiega, z drugiej od lokalnej marki "Zielone Serce Pomorza". Służy ona promocji turystycznych i tradycyjnych produktów obszaru Ziemi Bytowskiej, Ziemi Słowińskiej i Doliny Słupi.

Inne szlaki w pobliżu

Opinie użytkowników (1)

  • Wybraliśmy wariant odwrotny, czyli od Rytla przez Bytów do Ustki. Podzieliliśmy to na dwa odcinki po ok 75-80 km z noclegiem w okolicy Bytowa. Pierwszy dzień (Rytel - Bytów) bardzo przyjemny, choć większość czasu lekko pod górkę. Dobry asfalt, czasem lekkie ubytki, ale jedzie się po tym naprawdę świetnie. Ruch jest mały lub wręcz zerowy (jechaliśmy w sobotę). Drugi dzień (Bytów - Ustka) to już w dużej mierze offroad, szutry, czasem piach, sporo takiego tłuczka kamiennego. Po deszczu ciężko przejechać, więc o ile pierwszy dzień szosówką się mknie, drugi dzień to już nie do zrobienia bez odpowiedniego bieżnika. W najgorszym razie trekking/cross/lekki gravel i to nieobciążony sakwami (ja jechałem z bagażem i miejscami bywało ciężko, kolega na szosie poddał się i pojechał drogą wojewódzką). Za to jedzie się ładnym lasem wzdłuż rzeczki w zupełnej ciszy. Reasumując - najlepiej zabrać dwa rowery - na pierwszy odcinek szosa, na drugi - mtb, ale wiadomo jak jest, więc polecam minimalny bagaż i lekki cross lub gravel z uniwersalnym bieżnikiem. Ogólnie trasa super przyjemna, malownicza, początek i koniec nieźle skomunikowane kolejowo. Chętnie jeszcze raz przejadę bez bagażu.

    ogólna ocena:
    stan nawierzchni: 3
    ruch samochodów: Mały
    rekomendowany rower: Gravel / Trekking