Długość: 337.0 km
Długość: 337.0 km
Uwaga: trasa jest cały czas w budowie
Opis etapów wg www.rowery.wzp.plOdcinek Siekierki - Trzcińsko-Zdrój został niemal całkowicie poprowadzony wzdłuż starego nasypu kolejowego, posiada łagodne spadki, co umożliwia pokonanie go każdemu. Na całej długości została wykonana nawierzchnia bitumiczna, zapewniająca wysoki komfort.
Obecnie etap jest ukończony na odcinku Siekierki - Nawrocko k. Myśliborza. Trasa rozpoczyna się na granicy polsko-niemieckiej od przeprawy mostowej Siekierki-Neurüdnitz, polska część mostu jest dostępna dla odwiedzajacych, natomiast przejazd mostem na stronę niemiecką będzie możliwy w 2022 r.
Ten etap jest ukończony poza dwoma krótkimi odcinkami tj. Głazów-Sulimierz oraz wyjazd z Barlinka. Trasa w większości przebiega po asfaltowych drogach rowerowych wybudowanych na dawnym torowisku kolejowym.
Odcinki Choszczno - Kozy k. Dobrzan oraz Ińsko - Wiewiecko zostały oznakowane i oddane do użytku. Odcinek Wiewiecko - Drawsko będzie ukończony w późniejszym czasie, jednakże tylko jego fragment jest trudno przejezdny (leśne drogi gruntowe Brzeźniak - Kumki). Obecnie zalecamy objaz drogami asfaltowymi przez Poligon Drawski - należy się kierować na miejscowości Studnica, Ziemsko i Oleszno.
Etap jest w większości przejezdny lokalnymi drogami. Na odcinku Drawsko - Zarańsko wybudowano nową drogę rowerową. Na odcinku Złocieniec - Bobrowo znajduje się trudno przejezdny fragment drogi gruntowej, a w Starym Kaleńsku drogi brukowej (oba fragmenty mają po ok. 1 km). Odcinek Czaplinek - Łubowo, gdzie również znajdują się odcinki trudno przejezdne (gruntowe) można objechać spokojną drogą powiatową przez Czarne Małe. Na odcinku Łubowo - Borne Sulinowo do momentu budowy drogi rowerowej należy jechać drogą powiatową o umiarkowanym natężeniu ruchu. Inwestycja zostanie zrealizowana do października 2022 r.
Pomiędzy Bornem a Szczecinkiem do momentu budowy brakujących fragmentów etap ten obejmuje dwa gruntowe odcinki Krągi - Jelonek i Przyjezierze - Jelenino. Niestety alternatywną jest tylko niebezpieczna droga krajowa nr 20. Pomiędzy Szczecinkiem a Białym Borem trasa jest przejezdna.
Przydatne linki:
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do newslettera.
Okazjonalnie będziemy wysyłać email z nowościami o stronie, ciekawymi rowerowymi treściami oraz ofertami od partnerów. W każdej chwili możesz się wypisać.
Zapisz się